Gelagat Shahrizat selak kain. Selak kain dapat NFC?

|


Iman Shahrizat, bila terdesak si pencuri juga akan cari agama

|


"Keimanan kita, keikhlasan kami tidak akan berganjak dan kita tak akan mudah melatah walau apa pun pembangkang nak buat sebabnya kita ikhlas dalam perjuangan untuk agama, bangsa dan negara,"
- Shahrizat Abdul Jalil -


NFC: Dah habis timbang ke, kalau berani londeh sila saman

|



Kalau hebat sangat bela lembu, guna la duit sendiri

|

Logo Halal Jakim vs Logo Halal Lembu

|

Logo Halal JAKIM ori

Logo NFC, tulisan halal ganti dgn lembu

Laki pemilik NFC dapat kontrak RM250juta kerana kahwin dgn 'Juhi Chaula'

'Juhi Chaula' Ketua Wanita Sampah mesti tolong suami

Lidah fitnah UMNO, Utusan Malusial tak laku

|

Nasib UMNO Kedah

|


Sila klik gambar untuk paparan lebih jelas

Komik pedajal UMNO dah siap, baca dan sebarkan

|

Puisi best: Negeri Para Bedebah

|

Lagi 3 hari kuil akan dirasmi oleh siapa?

|

'Mega indah' jika UMNO jahanam dan lingkup

|

TPM: 'Lebih indah' jika Umno, PAS jadi satu pasukan
9:03PM Nov 23

Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang juga timbalan presiden Umno, berkata perkara itu akan lebih mudah jika kedua-dua parti dapat bekerjasama tanpa perlu berselisih faham terutama dalam soal pengurusan negeri.

Komik-komik menganjing UMNO

|




Baca banyak lagi di SINI

Bahasa Melayu kepala 'pundek' UMNO

|


Wajib Bahasa Melayu -
Kerajaan keluar pekeliling urusan rasmi penjawat awam mesti guna bahasa kebangsaan. 
Berita Harian, 14 Oktober, 2011.

BOLEH PERCAYA KE ?
.............................................................................................
Saya dah mula tak percaya .. keratan-keratan akhbar seperti berikut sebagai puncanya.


Pelaburan RM5b di Terengganu. Projek Kuala Terengganu City Centre bakal sedia 82,000 peluang kerja - Berita Harian 21, Oktober 2011

Tak ada nama lain ke dalam Bahasa Melayu yang boleh digunakan selain Kuala Terengganu City Centre. Misalnya "Serambi Kuala Terengganu" atau "Anjung Kuala Terengganu" dan sebagainya. Kalau dah Negeri Terengganu pun menggunakan Bahasa Inggeris, adakah boleh diharapkan Pulau Pinang atau Kuala Lumpur akan menggunakan Bahasa Melayu dalam menamakan projek seumpamanya.

Terbaru lihat dua keratan akhbar Berita Harian bertarikh 27 Oktober seperti di bawah, yang menambah rasa mual saya.



Nampaknya cabaran kepada Bahasa Melayu bertambah Greater ..!

Tidak cukup dengan itu, pengeluar kereta nasional ke dua kita turut menambahkan luka di hati dengan iklan berikut ..


LAGI POWER, LAGI BEST.

Miskin sangatkah perbendaharaan kata Bahasa Melayu untuk menggantikan perkataan "power"dan "best" itu ? Atau hina sangatkah kalau syarikat kereta nasional kebanggaan kita tersebut menggunakan Bahasa Melayu dalam iklannya. Sudahlah begitu bercampur aduk pulak antara Bahasa Melayu dengan Bahasa Inggeris. Dulu heboh dengan perkataan Sure Heboh dan sekarang dah guna Jom Heboh. Tak ada masalah pun. Tetap juga heboh.

Nak best lagi kat Putrajaya pulak ada New England!


Memartabatkan Bahasa Melayu konon .. !

Kalau begini caranya, sampai kiamat pun Bahasa Melayu kita tak akan ke mana !

Nak tau bagaimana rasanya bila habuk masuk mata

|

Bung Mokhtar jadi kaki pancung utk tendang Shahrizat

|

Penat Najib pergi haji, kensel PRU 13 gara2 lembu Shahrizat

|

Layan lagu dulu...


Bung Moktar mahu Shahrizat letak jawatan
Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan BN (BNBBC) Datuk Bung Moktar Radin hari ini memberitahu Dewan Rakyat bahawa menteri kabinet yang bertanggungjawab dalam Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) patut meletakkan jawatan.

Perkara itu disebut sekali lalu ketika membahaskan ucapan penggulungan Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Chor Har berkaitan Rang Undang-undang Perbekalan 2012. 

bung mokhtar parliament 080708 01
Bung Moktar (kiri) membuat saranan itu ketika ahli parlimen BN membahaskan isu rundingan pertukaran saham antara syarikat penerbangan tambang murah AirAsia dengan Malaysia Airlines. 

"Pendirian saya cukup jelas, macam isu Fidlot, saya memang setuju ini bukan kerja Umno, ini kerja perseorangan. Pada saya orang ini harus bertanggungjawab. 

"Kalau saya pada tempat ini, saya letak jawatan, menyusahkan. Dia punya kerja semua musnah. Mana tidak betul, kita kena betulkan. 

"Walaupun dia menteri Umno, siapa dia, dia bersalah, letak jawatan lebih baik daripada jadi liabiliti kepada Umno dan Barisan. Kita tegas, sebab kita memerintah negara ini dengan adil," katanya. 

Ahli parlimen Kinabatangan yang lantang itu, bagaimanapun tidak menyatakan nama menteri berkenaan di dalam dewan. 

Namun, ketika dihubungi Malaysiakini lewat petang tadi, Bung Moktar mengesahkan bahawa beliau merujuk kepada Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil. 

"Dia patut bertanggungjawab dan menghadapi akibatnya," kata Bung Moktar.

Mari kita sama-sama membantu anak-anak Blogger Ronasina

|

Dari artikel: kau ilhamku, kau wiraku!

Tadi aku ke rumah Encik Hassan Suyut dan Cikgu Dora. Siapa mereka? Lihat buku ini:-



Atiq Wazif adalah anak lelaki mereka yang dilahirkan seperti Annisa dan An-Nur. Ketiadaan sekolah dan rawatan yang secukupnya untuk anak-anak Cerebral Palsy di Malaysia membuatkan Encik Hassan nekad mengorbankan pekerjaan mereka dan mengintai peluang ke luar negara yang menyediakan kepakaran yang cukup untuk Atiq Wazif. Mereka berusaha keras memanjat tangga ke sana ke mari, membuang perasaan segan demi melihat anak kesayangan mereka menikmati hak untuk mendapat rawatan. Berjumpa orang perseorangan, syarikat-syarikat, jabatan kerajaan dan swasta serta mana-mana yang difikirkan untuk mencari dana. Bukan sedikit yang diperlukan, hampir setengah juta ringgit Malaysia. Akhirnya berkat usaha yang gigih, bantuan penyumbang-penyumbang serta tenaga kerja ahli keluarga dan kawan-kawan, media-media ~ mereka berjaya mendapatkan dana. Mereka sekeluarga dengan anak-anak yang lain berangkat ke China untuk menjalani rawatan rapi dan latihan fisioterapi yang cukup tersusun. Satu hari Atiq Wazif dilatih selama 8 jam untuk tiga bulan pertama. Gambar di bawah menunjukkan keadaan Atiq pada awalnya dengan tulang belakang yang membengkok.


Tiga bulan dilatih, berehat sebulan dan menyambung latihan seterusnya sehingga setahun, akhirnya Atiq mampu berjalan. Suatu keajaiban! 

Mereka sekeluarga kemudiannya ke Amerika Syarikat, meneruskannya di sana. Suka-duka, susah payah, ketawa, tangisan, persahabatan dan persaudaraan mewarnai kisah keluarga ini. Sesiapa yang mempunyai anak sebegini pasti dapat merasakan denyut syahdunya. Buku ini memaparkan perjalanan kisah mereka. 


Buku cetakan pertama kisah mereka telah habis dijual dan sudah masuk cetakan kedua. Gambar di atas adalah senarai penderma-penderma yang terdiri daripada individu, syarikat, jabatan kerajaan dan swasta juga pertubuhan-pertubuhan. Antara yang turut menyumbang adalah Vincent Tan, bekas Menteri Besar Terengganu Idris Jusoh dan Menteri Besar Negeri Sembilan Mohamad Hassan (sekadar menyebut beberapa nama). 

Atiq Wazif (berbaju serba biru) di samping Annisa, An-Nur dan Sham. Di belakang dari kiri adinda yang menemani kami Faizal Riduan (penulis majalah Milenia) juga Encik Hasan Suyut dan Cikgu Dora. 

Kalian berdua adalah wira! Menyediakan syurga untuk Atiq dan syurga jualah untuk kalian.

Misi kami

Terangsang dengan ini, kami juga mempunyai impian yang sama. Ingin melihat Annisa dan An-Nur mencapai kejayaan tertinggi dalam hidup mereka. Ini impian setiap ayah dan ibu di dalam dunia ini. Bagaimana pun keadaan anak mereka, mereka mahu melihat anak-anak mereka berjaya. Setelah beberapa tahun sebelum ini kami merancang dan beberapa kali tertangguh, kali ini kami merasakan masanya telah tiba untuk kami lakukan perkara yang sama. Mentelah pula kesihatan Annisa dan An-Nur stabil sekarang dan mereka semakin peka. Kalau keperluan Atiq lebih RM300ribu, sudah tentulah kedua anak kami memerlukan sekurang-kurangnya RM500,000.

Apakah ini mustahil? Adakah aku ada wang sebanyak ini?

Sudah tentu tiada. Kami sedang berusaha menjual apa saja yang kami ada demi masa depan anak-anak kami. Kami akan menjual rumah, kereta, motorsikal, perabot dan peralatan dapur malah apa saja yang boleh dijual akan kami jual. Mungkin bersih kami masih tidak sampai RM100ribu, malah entah-entah tak sampai RM60 ribu agaknya. Kami akan cuba. Mulai hari ini, kami akan bergerak memanjat ke sana sini, menebalkan muka untuk kejayaan permata hati kami. Mungkin ada pihak yang akan malu dengan usaha kami ini, walau kau tentu takkan terfikir betapa malunya aku dan Sham hendak memulakan ini semua, tapi aku dah tak peduli. mungkin aku akan ditertawakan~ tak mengapa! Jika itu memuaskan hati mereka, aku rela puaskan. Kami akan bekerjasama dengan sesiapa yang sudi bekerjasama. Jika kalian ada cara untuk menjadikan misi ini berjaya, kemukakanlah di sini, di email aku : ronasina@gmail.com atau inbox di facebook aku : ronasina kartunis

kami juga mahu jadi wira untuk Annisa dan An-Nur seperti Hasan Suyut dan Kak Dora, wira Atiq Wazif.

Jika kalian mahu juga, aku alu-alukan! Mungkin jika suatu hari nanti kejayaan ini milik kita, akan aku rakamkan ia di dalam sebuah buku juga.

kau ilhamku, kau wiraku!

Sekitar MUIP, parti India tajaan UMNO

|

Presiden apa ni, dtg dari mana?

Presiden sebenar ialah Adnan (tukang sponsor) setelah dikalungkan Bunga Malai dan Ponnadai (siap mahkota tu...)

Adnan Mansur, SU Barisan Nasional aka sponsor

La... Mat Ezam pun ada...

Hamzah Zainuddin membantu Adnan nyalakan Kuttu Vilaku sebagai salah satu upacara tradisi majlis perasmian agama Hindu, Ezam pun join sekaki. Najib & Rosmah pun selalu buat kerja ni, balik haji sambut Deepavali pun masih buat jugak

Penghargaan kalungan Bunga Malai dan Ponnadai kepada N Selva, Pengarah Persembahan Video Khas Dato Nalla. Ada tender buat video rupanya...

Cenderahati daripada Presiden MIUP, Dato Nalla kepada Koordinator Majlis Perasmian Mesyuarat Agung MIUP 2010. Balaci UMNO pulak jadi Koordinator Majlis, confirm UMNO yg sponsor parti ni...

Haji Kuttu Vilaku & Hajjah Hermes Birkin lepas balik dari Mekah

|

10 NOV. 2011: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor menyalakan pelita tanda simbolik perasmian sambutan Rumah Terbuka Deepavali di SMK Kampung Jawa, Klang. Turut hadir Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim dan Presiden MIC, Datuk G. Palanivel.

Kenapa begitu seronok dengan 1Malaysia, Haji Najib yang baru pulang menunaikan dari Mekah membuat perkara khurafat dan bertentangan dengan Islam. Kenapa perkara sebegini tidak diberi perhatian serius oleh Haji Najib dan Hajjah Rosmah. Perhatikan takrif 'Kuttu Vilaku' dari laman web rasmi kerajaan.



Wanita hamil tersebut dipakaikan dengan sari perkahwinan atau sari baru yang dibeli oleh ibu bapanya dan didudukkan di ruang tamu. Seterusnya lampu minyak kuttu vilakku dihidupkan sebagai memohon restu Tuhan dan sebagai memulakan upacara. Berbagai makanan juga disediakan khas bagi wanita hamil tersebut seperti pelbagai jenis nasi, kuih muih, buah-buahan dan bunga-bungaan. [Sumber]

Hadiah dari Natsuko Sakata buat Zambry Perompak

|

Selepas BN merampas kuasa, ekonomi di negeri ini tidak stabil dan tidak memberi keyakinan kepada pelabur untuk melabur - Natsuko Sakata

IPOH, 12 Nov: Mantan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin telah menerima kunjungan hormat daripada Kaunselor Bahagian Politik, Kedutaan Jepun di ibu negara, Natsuko Sakata.

Pertemuan hampir 2 jam di Pejabat PAS Perak itu membincangkan pelbagai isu termasuklah urus tadbir dan situasi politik di negara ini khususnya dalam konteks negeri Perak.

Natsuko berkata, banyak perubahan dan perbaharuan yang dilakukan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat ketika mentadbir Negeri Perak.

Beliau mengucapkan tahniah kepada Kerajaan Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Nizar dan menyatakan perasaan bangga dengan pentadbiran baru walaupun hanya berkesempatan memerintah hanya 11 bulan.

“Selepas BN merampas kuasa, ekonomi di negeri ini tidak stabil dan tidak memberi keyakinan kepada pelabur untuk melabur,” katanya.

Tambahnya lagi, beliau sentiasa menyokong dan berharap Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak mengambil kembali tampuk pemerintahan negeri selepas ‘dirampas’ Barisan Nasional.

MeatWorks ialah projek bela babi untuk golongan kaya

|

~ KOMEN: Jadi haram macam babi sebab guna duit orang miskin untuk bela lembu

PANAZ Gambar menarik Ibrahim Ali skodeng Kak Jat

|

MOU Menteri Shahrizat dan Menteri Pertanian & Industri Asas TAHI

Kisah lembu Shahrizat Jalil & Industri Asas Tahi - Amenowerld

|

Lihat dokumen bawah neh terlebih dahulu ;



Perhatikan petikan printscreen di atas.

1. Projek nasional neh di bawah rancangan rmk-9. Diluluskan pada tahun 2008. Tapi dorang dah setup company2 yang akan terlibat dengan projek neh dari awal lagi. NFC di setup pada tahun 2006. Ikut dari info kita [laporan akhbar / jabatan audit] MOU antara menteri asas tani dengan 6 syarikat pengendali ladang ternak lembu bermula pada tahun 2008. Dan selepas MOU itu barulah NFC ditubuhkan. Ini apa pasal NFC ada dulu sebelum MOU tersebut masuk paper?

2. Jelas ini ialah satu penyelewengan dana / wang kerajaan yang terancang dan berniat. 

3. Selepas itu NFC food yang tugasnya menjual daging lembu bertukar nama pada tahun 2008. Makna nya sebelum neh dorang memang dah beroperasi. Ikut dari apa yang aku fahamkan ialah ;
  • NFC memang dah wujud lama.

  • MOU 6 syarikat + menteri asas tani ialah propaganda. Yang sebenarnya masing2 dah tahu NFC memang dah wujud. Dorang kelentong cakap NFC wujud pada tahun 2008 hasil MOU dengan 6 syarikat yang terlibat. Sudahnya syarikat pengendali utama lari. Maybe dia dah tahu rahsia tertentu.

  • NFC kemudian nya diberikan tanggungjawab + dana + projek oleh kerajaan.

Kita tutup pasal neh. Apa yang penting kita tahu 3 perkara baru. 

Lihat bawah neh pula ;



Kat atas neh ialah pemilik dan pengarah syarikat yang terlibat dalam pengedaran daging sejuk-beku lembu / rangkaian restoran mewah milik family shahrizat. National meat tue dipercayai syarikat yang dimiliki oleh shahrizat 100%.

Wahhh.. kerajaan tahu ek shahrizat anak beranak yang kendalikan syarikat NFC neh. Tapi apsal kerajaan buat bodoh jek? Ingatkan shahrizat ada guna taktik2 tertentu untuk tipu kerajaan rupanya takde. Kaaa.. ada pakatan bersama? Lue fikirlah sendiri.

Fakta kes ;

Keseluruhan RM250 juta pinjaman yang menggunakan wang rakyat sebenarnya telah disalurkan sepenuhnya ke dalam akaun NFC menjelang 31 Mac 2009.

Rekod kewangan NFC menunjukkan pinjaman pertama (first loan drawdown) sejumlah RM130 juta telah diambil dalam tahun 2008.

Pada 31 Mac 2009, NFC membuat drawdown kedua berjumlah RM120 juta yang dimasukkan terus ke akaun Maybank milik NFC.

Pada 6 Mei 2009, NFC memindahkan wang dari pinjaman ini berjumlah RM116 juta ke dalam akaun deposit tetap milik NFC di Public Bank Berhad.

Penyata kewangan NFC yang difailkan di Suruhanjaya Syarikat Malaysia dan badan-badan lain menunjukkan NFC mendapat keuntungan faedah dari simpanan deposit tetap berjumlah RM666,952.96 bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2009 (penyata kewangan terkini yang diaudit dan difailkan).

Jumlah keuntungan faedah dari simpanan deposit sebesar ini hanyalah mungkin sekiranya NFC mempunyai simpanan tetap ratusan juta ringgit.

Malah, keuntungan faedah dari simpanan deposit berjumlah RM666,952.66 bersamaan 23% daripada perolehan hasil penjualan lembu, seolah-olah NFC adalah sebuat syarikat pelaburan kewangan dan bukannya operator ladang ternakan lembu.

Status pinjaman RM250 juta yang telah diberikan sepenuhnya kepada NFC ini disahkan oleh carian rasmi di SSM (sila lihat gambar di bawah) yang menunjukkan bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2009, Hutang Jangka Panjang (Non-current liabilities) NFC berjumlah RM256,082,518 yang terdiri dari: 

PINJAMAN DARI KERAJAAN - RM 250,000,000

GERAN KERAJAAN - RM 6,082,518 

Pendedahan ini membuktikan bahawa Perdana Menteri dan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani telah berbohong kepada Dewan Rakyat dan seluruh negara dalam usaha mereka melindungi Dato’ Seri Shahrizat Jalil dan keluarga beliau.


Pendedahan neh hasil siasatan oleh rafizi ramli pengarah strategi PKR. Pendedahan neh panjang. Akan bersambung di artikel seterusnya. Sila sebarkan. 


Kita akan lawan shahrizat habis2an. Mana boleh guna dana kerajaan [wang rakyat] untuk bina kekayaan. Waklue larh shahrizat. Bikin gua panas beb.

Ameno : Kenapa bn masih bela shahrizat neh hah?

Hasil kerja judi UMNo yg patut dikenang menjelang pilihan raya

|